Προγραμματισμός και οργάνωση επισκέψεων Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Το ΥΠΠΕΘ θεσμοθέτησε απο φέτος Ημέρα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού για τα τμήματα της Γ? τάξης Γυμνασίου με σκοπό την παροχή έγκυρης και έγκαιρης πληροφόρησης και συμβουλευτικής στήριξης των μαθητών και των μαθητριών, σχετικά με τις επιλογές και τις διεξόδους που έχουν μετά το Γυμνάσιο.
Για τον λόγο αυτό οι Υπεύθυνοι ΣΕΠ των ΚΕΣΥΠ θα πρέπει να καταρτίζουν σχετικό αναλυτικό
ημερολόγιο πρόγραμμα επισκέψεων στις σχολικές μονάδες και να το θέτουν προς έγκριση στου αντίστοιχους συλλόγους διδασκόντων. Σε περίπτωση ανυπέρβλητου κωλύματος κάποιας σχολικής μονάδας, η επίσκεψη σ? αυτήν αναπρογραμματίζεται. Ο συνολικός προτεινόμενος προγραμματισμός να προωθείται στις σχολικές μονάδες μέσω των αντιστοίχων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την έναρξη του σχολικού έτους, ώστε οι επισκέψεις αυτές να συμπεριλαμβάνονται στις ετήσιες σχολικές δραστηριότητες των σχολικών μονάδων.
H παρούσα Υ.Α εφαρμόζεται από το σχολικό έτος 2016-2017.
Στο πλαίσιο υλοποίησης των επισκέψεων των Υπευθύνων ΣΕΠ στις σχολικές μονάδες δύνανται να αναπτυχθούν από τους υπεύθυνους Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού-ΚΕΣΥΠ ενδεικτικά οι ακόλουθες δράσεις:
α) Δράσεις αυτογνωσίας: Ανακαλύπτω τον εαυτό μου: Βιωματικές δράσεις αυτογνωσίας
(διερεύνηση ενδιαφερόντων, προσωπικών επαγγελματικών αξιών, ικανοτήτων και δεξιοτήτων).
β) Λήψη απόφασης: Ενίσχυση των σχετικών δεξιοτήτων για τη διευκόλυνση της επικείμενης
μετάβασης στη μετα-γυμνασιακή εκπαίδευση.
γ) Η έννοια και η σημασία της πληροφόρησης: Είδη πληροφοριών, πηγές και αναζήτηση
πληροφοριών, ανάδειξη της σημασίας της ενεργού πληροφόρησης.
δ) Η επιλογή επαγγέλματος και οι παράγοντες που την επηρεάζουν:. Τα χαρακτηριστικά
της εποχής μας (διεθνοποιημένη οικονομία, αγορά εργασίας).
ε) Ενημέρωση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Μετάβαση από το Γυμνάσιο στην
επόμενη σχολική βαθμίδα, οι επιλογές που προσφέρονται στους απόφοιτους της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Βασικός σκοπός των προτεινόμενων δράσεων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού,
είναι να παρακινηθούν και να βοηθηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να στοχαστούν πάνω στο
ατομικό τους προφίλ, τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους και να συλλέξουν πληροφορίες για τις ενδεχόμενες επιλογές σπουδών και σταδιοδρομίας.
Έγγραφο 1
Έγγραφο 2